AR in de praktijk

7 januari 2022

Bied realtime ondersteuning voor uw klanten of servicetechnici, waar en wanneer u wil. Onze AR-brillen (slimme brillen) voegen namelijk digitale informatie/objecten aan de echte wereld toe, zodat u nog betere remote service kan bieden.

AR in de praktijk met Smart Glasses van HUPICO

Nog niet zo lang geleden veroverde de smartphone-app Pokémon Go de wereld en gaf ons een voorproefje van wat augmented reality (AR) kan doen.

Hoewel de app ongekend populair was, legde Pokémon Go ook enkele beperkingen van AR-technologie op het smartphoneplatform bloot. AR op een smartphonescherm laat nu eenmaal wat te wensen over. Het overlappen van Pokémon-personages op een 5-inch scherm is niet echt meeslepend. En apparaten met een groter scherm zijn vaak niet mobiel.

Machinestilstand sterk reduceren

Buiten games is een van de meest overtuigende toepassingen van augmented reality; remote service. Bedrijven verliezen namelijk miljarden euro’s per jaar als gevolg van machinestilstand en machinestoringen. De hoge kosten voor het sturen van servicetechnici voor onderhoud, plus de kosten als gevolg van machine-uitval, zorgen ervoor dat productiebedrijven op zoek zijn naar een betere en efficiëntere werkwijze.

Assist AR

Assist AR, voorheen TeamViewer Pilot genoemd, is de AR-software voor ondersteuning op afstand voor individuen en kleine teams.

TeamViewer Assist AR stelt technici in staat om met de juiste informatie kritieke problemen snel op te lossen. Met AR-hulp op afstand wordt uw personeel ter plaatse aangestuurd. Zo vermindert HUPICO de behoefte aan een bezoek van een servicetechnieker en helpt het bedrijven aanzienlijke besparingen te realiseren. Het resultaat: een toename van first-time fixes, remote een oplossing verschaffen, minder downtime en tevreden klanten.

Met de integratie van smart glasses, worden enkele voordelen snel duidelijk:

  • Handsfree bediening: uw medewerker hoeft geen telefoon in de ene hand en een schroevendraaier in de andere hand te houden;
  • Gebruikersinterface voor spraakopdrachten;
  • Geïntegreerde spraak- en videocommunicatie in twee richtingen: uw werknemers kunnen met de vakdeskundigen praten terwijl ze de machine gedetailleerd laten zien;
  • Volledig gezichtsveld om mee te werken.

Frontline Creator

Daarnaast biedt HUPICO de Frontline Creator aan; een grafische tool voor het maken en publiceren van AR content. Managers op de werkvloer kunnen Frontline Creator gebruiken om applicaties, bestaande workflows, gebruikers- en systeeminterfaces eenvoudig te configureren en aan te passen.

Toepassingen zijn hier onder meer traning van medewerkers, inspectie van machines en preventief onderhoud.

Neem vandaag nog contact met ons op voor meer informatie.

Contacteer ons